Για τις Αλκυονίδες Μέρες και την Τριλογία της Αθήνας στην ΕΡΤ

Η Τριλογία της Αθήνας είναι μια σειρά αστυνομικών μυθιστορημάτων με πρωταγωνιστή τον Αστυνόμο Χάρη Κόκκινο και την πόλη.

Επιμέλεια: Μαρία Σφυρόερα

ert_alkyonides

Η Αθήνα διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις ιστορίες. Οι αφηγήσεις μου είναι μια απόπειρα να δώσω μια τοιχογραφία των ανθρώπων της πόλης που λειτουργεί βεβαίως ως μικρογραφία της χώρας, για να καταλάβω μαζί με τον αναγνώστη τις συνταρακτικές αλλαγές που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια. Ο αστυνόμος μου είναι ένας απλός άνθρωπος που τον συναντάμε σε μια πολύ δύσκολη συνθήκη. Κάνει μια απαιτητική δουλειά, σε μια χώρα που η οικονομία της, η κοινωνική συνοχή και οι βεβαιότητες του παρελθόντος κλονίζονται, ενώ η προσωπική του ζωή διαλύεται. Είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος σε μια οριακή κατάσταση, σε μια κινούμενη άμμο.

Τα θέματα με τα οποία καταπιάνομαι είναι συνήθως θέματα που με απασχολούν, είναι ανοιχτά μέσα μου και με κάποιον τρόπο δονούνται γυρεύοντας απαντήσεις. Θέλω να πω ότι μπορεί να υπάρχει ένα στοιχείο κατασκευής στις ιστορίες μου, κυρίως όσον αφορά στην πλοκή, αλλά τα κεντρικά ζητήματα που επιλέγω να θίξω και κυρίως η ψυχολογική και κοινωνική διάστασή τους αφορούν στην πραγματικότητα γύρω μου.Το πρώτο μέρος της Τριλογίας είχε τον τίτλο Στο Πίσω Κάθισμα και είχε ως στόχο να συστήσει τον Αστυνόμο και την ομάδα του στο αναγνωστικό κοινό.

Οι Αλκυονίδες Μέρες  είναι το δεύτερο βιβλίο της Τριλογίας της Αθήνας και σε αυτή την ιστορία ο αναγνώστης συναντά τον αστυνόμο και την ομάδα του στην Αθήνα του 2014, στις ημέρες καλοκαιρίας στην καρδιά του χειμώνα, καθώς επιχειρούν να λύσουν το μυστήριο της δολοφονίας μιας ανήλικης κοπέλας από την Γκάνα σ’ ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας. Παράλληλα, το οικογενειακό παρελθόν του Χάρη Κόκκινου, καθώς και η σχέση με τον προφυλακισμένο γιο του βρίσκονται στο προσκήνιο, όπως και στο πρώτο βιβλίο της Τριλογίας.

Η έννοια της αγοράς και πώς λειτουργεί στις μέρες μας, του δυνατού έναντι του αδυνάμου, της αποσιώπησης της μικρής και της μεγάλης παραβατικότητας, του ξένου, όχι μόνο με την έννοια του μετανάστη, αλλά και του ξένου, του μη γνώριμου μέσα μας είναι πυρηνικές έννοιες πάνω στις οποίες δομήθηκε η ιστορία. Η κεντρική ιδέα που διατρέχει όλο το βιβλίο είναι ότι σε μια κοινωνία που αδυνατεί να προστατεύσει τον αδύναμο, κανείς δεν είναι αθώος.

Ο συνδυασμός βάρους και ελαφρότητας στην αφήγηση, η σφιχτή πλοκή, το κοινωνικό σχόλιο και η μελέτη του ψυχολογικού βάθους των χαρακτήρων, ακόμη και το χιούμορ μπροστά στο αποτρόπαιο και όλα αυτά με μια ιστορία η οποία πρέπει να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη από σελίδα σε σελίδα είναι, κατά την άποψή μου, τα κύρια χαρακτηριστικά που καθιστούν την αστυνομική αφήγηση ελκυστική. Τόσο ο συγγραφέας, όσο και ο αναγνώστης βρίσκονται αντιμέτωποι με τους φόβους τους και με τις πιο σκοτεινές πλευρές του νου και αυτό την καθιστά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.

Όπως λένε η ζωή είναι ένα ταξίδι από το οποίο κανείς δεν βγαίνει ζωντανός και κάθε αστυνομική ιστορία συνοψίζει ένα τέτοιο συναρπαστικό και επικίνδυνο ταξίδι.

Ευτυχία Γιαννάκη
Παρουσίαση του βιβλίου Αλκυονίδες μέρες από τη συγγραφέα στο Πρώτο Πρόγραμμα και στη Βιβλιοθήκη του Πρώτου μπορείτε να ακούσετε εδώ.

Η Ευτυχία Γιαννάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε πληροφορική, μουσική τεχνολογία και επικοινωνία και εργάστηκε για αρκετά χρόνια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Έχει εκδώσει, με ψευδώνυμο, ένα ακόμη μυθιστόρημα με τον τίτλο Χάρντκορ (Ωκεανίδα, 2000) που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 2004, σε σκηνοθεσία του Ντένη Ηλιάδη και με πρωταγωνιστές τους: Κατερίνα Τσάβαλου, Δανάη Σκιάδη, Όμηρο Πουλάκη, Ιωάννη Παπαζήση και Γιάννη Στάνκογλου.

«Η συγγραφική δύναμη της Γιαννάκη φαίνεται στη διείσδυση στην ψυχολογία των ανθρώπων… Οι Αλκυονίδες μέρες είναι ένα από τα καλύτερα βιβλία που γράφτηκαν για την κρίση».

Βασίλης Βασιλικός, Εφημερίδα Νέα Σελίδα

Πηγή: http://www.ert.gr/eidiseis/politismos/gia-tin-trilogia-tis-athinas-kai-tis-alkyonides-meres-grafei-i-eytychia-giannaki/

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Πρόσφατα άρθρα

Κατηγορίες

Facebook

Instagram

Twitter

Εγγραφείτε στο Newsletter

Η Τριλογία της Αθήνας

#1 Στο Πίσω Κάθισμα – “Πόσο πιθανό είναι να δολοφονήσεις κάποιον, αντί να τον φιλήσεις;”
#2 Αλκυονίδες Μέρες – “Σε μια κοινωνία που αδυνατεί να προστατεύσει τον αδύναμο κανείς δεν είναι αθώος.”
#3 Πόλη στο Φως – “Μέχρι που μπορείς να φτάσεις όταν δεν έχεις πια τίποτα να χάσεις;”

© Ευτυχία Γιαννάκη – Eftychia Giannaki 2020