Κριτικές

Κριτικές για την Τριλογία της Αθήνας σε εφημερίδες και περιοδικά

“Η συγγραφική δύναμη της Γιαννάκη φαίνεται στη διείσδυση στην ψυχολογία των ανθρώπων… Ένα από τα καλύτερα βιβλία που γράφτηκαν για την κρίση.”

Βασίλης Βασιλικός, Εφημερίδα Νέα Σελίδα

 

“…Έκπληξη! Αστυνομική πλοκή με καλή λογοτεχνία. Δεν την ξέραμε. Την μάθαμε και πολύ καλά κάναμε.”

Γιάννης Ξανθούλης, Athens Voice

 

“…με το Λαβύρινθο που εν τέλει φιλοξενεί όλα αυτά τα κατά Beaudelaire αθώα τέρατα η Ευτυχία Γιαννάκη «στήνει» με επιδεξιότητα ένα διαρκές παιχνίδι ανατροπών όπου η χαρά παραδίδει σκυτάλη στη μεγάλη λύπη και στον αβάσταχτο πόνο, η χαρά κάνει βάρδια με την απώλεια, το μίσος συναντά το πάθος και εκείνο τροφοδοτεί το σκηνικό του αίματος, της παράβασης και της ύβρεως.”

Γ. Κ. Καρατζάς, Πρώτο Θέμα

 

“…Μερικές φορές η Γιαννάκη κλείνει ένα κεφάλαιο με μία πρόταση, η οποία ή θα ανατρέψει κάποια μέχρι τότε θεωρούμενα ως δεδομένα η θα συγκλονίσει με την αποκάλυψη. Και δεν είναι μόνον το τι λέει, αλλά κυρίως το πώς το λέει. Το ίδιο κάνει και στο τέλος του βιβλίου. Με μια πρόταση σε τσακίζει.
Διαβάστε το. Δεν θέλω να πω τίποτε περισσότερο…”

Τάσος Γέροντας, iporta.gr

 

“…Η Γιαννάκη πάνω σε αυτή τη βάση μας δίνει την καλύτερη της στιγμή. Συγκλονιστικό φινάλε σε μια τριλογία που κορυφώνεται όπως της αξίζει. Η πλοκή είναι καλύτερα δουλεμένη, η διείσδυση στη ψυχοσύνθεση των ηρώων ακόμη πιο βαθιά και η ανατροπή, αυτή τη φορά, οδηγεί σε μια συνταρακτική αποκάλυψη. Η αφηγηματική ροή έχει κινηματογραφικό ρυθμό, η πρόζα μεγαλύτερο βάθος, ο λόγος απλός και πάντα εύστοχος, το ύφος ρεαλιστικό όσο δεν πάει και ο προβληματισμός-στοχασμός των ηρώων να φροντίζει για το εικαστικό αποτέλεσμα.”

Αλέξανδρος Στεργιόπουλος, Το περιοδικό

 

“…Με την Πόλη στο φως επιχειρεί αυτή τη φορά η Ευτυχία Γιαννάκη να εισδύσει στα άδυτα της νεοελληνικής πραγματικότητας και ιδιοσυστασίας και στις πιο σκοτεινές υποθέσεις που μπορούν να εκτυλιχθούν στις γειτονιές και τις γωνιές της Αθήνας. Παίζοντας αντιστικτικά με το φως της πόλης και τη σκοτεινιά του εγκλήματος και των παθογενειών της εποχής μας, η συγγραφέας, ολοκληρώνοντας την «Τριλογία της Αθήνας», καταφεύγει στην προσφιλή πρακτική που ακολούθησε και στα δύο προηγούμενα βιβλία.”

Πόλυ Κρημνιώτη, Αυγή

 

“Η Ευτυχία Γιαννάκη λατρεύει τον συντηρητισμό του καλλιτεχνικού πατινάζ και την ταχύτητα της Formula 1. Συνέντευξη στη Λίνα Ρόκου, με αφορμή το βιβλίο «Πόλη στο φως».

Popaganda

 

“…Ως γνωστόν, το αστυνομικό μυθιστόρημα είναι το μεγάλο κοινωνικό μυθιστόρημα της εποχής μας και έτσι σε όλη τη διάρκεια της αφήγησης πέρα από την απολαυστική πλοκή, που συνοδεύεται από δουλεμένη γλώσσα, με εύστοχες παρομοιώσεις και μεταφορές, λογοπαίγνια, φιλοσοφικές σκέψεις και στοχασμούς, μετακινήσεις στον χρόνο μέσα από φλας μπακ και εξαιρετικά ψυχογραφήματα των ηρώων, έχουμε και τα κοινωνικά και πολιτικά σχόλια δια στόματος κάθε χαρακτήρα, που όσο σκοτεινός και αν είναι, υπάρχει πάντα ψυχολογική και κοινωνιολογική εξήγηση για την όλη πορεία του.”

Μαρία Βρέντζου, Fractalart.gr

 

“…Το τρίτο βιβλίο της Γιαννάκη εντυπωσιάζει με το στήσιμο της ιστορίας και τη γραφή του. Σφιχτό και καλά δουλεμένο, δένει την κεντρική πλοκή με μικρές ιστορίες που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν άσχετες, αλλά λειτουργούν ενισχυτικά στη βασική ιστορία.”

Χίλντα Παπαδημητρίου, Bookpress

 

“…η Πόλη στο φως δεν είναι ένα ακόμη αστυνομικό μυθιστόρημα. Τα κοινωνικά ζητήματα που αναδύονται μέσα από τις γραμμές του βιβλίου είναι τόσο σημαντικά και καίρια που πολλές φορές ξεχνάς τον κυρίως φόνο για να αντιμετωπίσεις τους μικρούς φόνους της καθημερινότητας, που οι περισσότεροι αγνοούμε.”

Ελίζα Σουφλή, Art Harbour

 

“…Η Ευτυχία Γιαννάκη ξέρει να στήνει εξαιρετικές ιστορίες, να δημιουργεί σασπένς, αλλά και χαρακτήρες που μπορούν να το υποστηρίξουν μέχρι το τέλος.”

Mytripsonblog

 

“…Η Ευτυχία Γιαννάκη ολοκληρώνει με την <em>Πόλη στο φως</em> την πολύ πετυχημένη «τριλογία της Αθήνας» με πρωταγωνιστή τον αστυνόμο Χάρη Κόκκινο. Τα βιβλία της βρήκαν ανταπόκριση από το κοινό χάρη στην επαφή τους με τη σύγχρονη αθηναϊκή πραγματικότητα σε ένα επίπεδο πολιτικό, κοινωνικό, ακόμα και αισθητικό.”

Άθως Δημουλάς, Περιοδικό Κ

 

“…Κλείνοντας την Πόλη στο φως, και δυσκολευόμενος να ξεπεράσεις το σοκ της – κυριολεκτικά – τελευταίας σελίδας, ως φανατικός αναγνώστης και ακόλουθος του Χάρη Κόκκινου είσαι σίγουρος για δύο τουλάχιστον πράγματα: Πρώτον, η Ευτυχία Γιαννάκη σε έχει εκπλήξει, σε έχει συναρπάσει, σε έχει προβληματίσει, και σίγουρα δεν σε έχει απογοητεύσει. Δεύτερον, ακόμα και αν οι περιπέτειες του Χάρη Κόκκινου βρουν ποτέ συνέχεια σε κάποιο επόμενο βιβλίο, τίποτα δεν θα είναι ξανά το ίδιο.”

Don’t Ever Read Me

 

“…Αφηγούμενη μια ιστορία εγκλήματος, τοποθετημένη στην Αθήνα, την πόλη της, η Γιαννάκη εκφράζει την αγάπη της γι’ αυτήν, την «πόλη στο φως», η οποία έχει τον τρόπο της να επιβιώνει «και με την αλήθεια και με το ψέμα», δηλαδή με κάθε δυσκολία.”

Φίλιππος Φιλίππου, Το Βήμα

 

“…Η Ευτυχία Γιαννάκη ολοκληρώνει θριαμβευτικά την τριλογία της Αθήνας, εγκλωβίζοντας τον Χάρη Κόκκινο σ’ έναν κύκλο βίας που ξεκινά από τον άγριο φόνο μιας εγκύου αλλά συμπεριλαμβάνει ένα σκάνδαλο ντόπινγκ και τη σφαγή στη Σρεμπένιτσα.”

Αριστοτέλης Σαΐνης, Εφημερίδα των Συντακτών

 

“…Η Γιαννάκη ρίχνει φως στην Αθήνα της κρίσης, μια πόλη σκοτεινή όπου κυριαρχούν οι αποχρώσεις του μαύρου και βασιλεύουν τα «άνθη του κακού». Οι αντιήρωές της προσπαθούν να «αναδυθούν» μέσα από σκοτεινά μονοπάτια. Στόχος, η κατάκτηση του μοναδικού τους θεού, του χρήματος. Μέσα και μόνο από αυτό καταξιώνονται ή διεκδικούν τις χαμένες ευκαιρίες για πραγμάτωση των ονείρων τους.”

Τζένη Μανάκη, Fractal Art

 

500 λέξεις με την Ευτυχία Γιαννάκη. Διαβάστε τη συνέντευξη που παραχώρησε η συγγραφέας στην Καθημερινή με αφορμή την έκδοση του νέου της βιβλίουΠόλη στο φως.

Καθημερινή

 

Η Πόλη στο φως και η Τριλογία της Αθήνας: γράφει η Ευτυχία Γιαννάκη στην ΕΡΤ.gr

ERT.gr

 

“…Με την Πόλη στο φως ολοκληρώνεται η Τριλογία της Αθήνας, μια αστυνομική σειρά που αγαπήθηκε πολύ από το αναγνωστικό κοινό. Για άλλη μια φορά η Αθήνα είναι ο σιωπηλός πρωταγωνιστής της ιστορίας, μια πόλη που αγκομαχάει γονατισμένη από την κρίση, τις δυσκολίες, την ανομία και την εγκληματικότητα. Ο Αστυνόμος Χάρη Κόκκινος είναι ο νέος ήρωας της πόλης. Η Ευτυχία Γιαννάκη συνδυάζει την αστυνομική δράση με την οξύτατη κοινωνική ματιά, σε ένα μυθιστόρημα που μάλλον θα γίνει κλασικό στο είδος του.”

Χριστίνα Δρούζα, iefimerida.gr

 

“…Καταξιωμένη πια συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας, η Ευτυχία Γιαννάκη ολοκληρώνει την Τριλογία της Αθήνας με τον αστυνόμο Χάρη Κόκκινο να προσπαθεί να εξιχνιάσει ένα αποτρόπαιο έγκλημα, ενώ παράλληλα αναζητά την αλήθεια σε ένα άλλο έγκλημα στο οποίο είναι κατηγορούμενος ο γιος του. Έξυπνη πλοκή και αναγνωστική διαδρομή με ευρηματικότητα και σασπένς σε κάθε σελίδα που κερδίζει τον πιο απαιτητικό αναγνώστη μυθιστορημάτων του είδους.”

Χαριτίνη Μαλισσόβα, Εφημερίδα Θεσσαλία

 

“…Η Ευτυχία Γιαννάκη έχει κατακτήσει μια θέση στην Ιστορία της σύγχρονης αστυνομικής λογοτεχνίας με το σπαθί της… ή μάλλον με το μαχαίρι των θυτών της. Από το Στο πίσω κάθισμα (2016) και τις Αλκυονίδες μέρες (2017) ως το προκείμενο μυθιστόρημά της Πόλη στο φως (2018) το αίμα ρέει άφθονο γύρω από τα θύματα και η σκηνή του φονικού προκαλεί φρίκη ακόμα και στους πιο έμπειρους αστυνόμους.”

Γιώργος Περαντωνάκης, Bookpress

 

“…Δεν είναι μόνο η πλοκή που γίνεται απρόβλεπτη, ούτε το παζλ που συμπληρώνει κομματάκι-κομματάκι την ψυχοσύνθεση και την ιστορία των ηρώων, αλλά ο περίγυρος είναι τόσο γνώριμος, το περιβάλλον, η ατμόσφαιρα, ακόμη και οι χαρακτήρες. Εξελλίσσονται στην πρωτεύουσα και θα μπορούσαμε να τις παρακολουθούμε σε ένα αστυνομικό δελτίο της σύγχρονης κοινωνίας μας.
Όπως έχω ξαναπεί, είναι αυτό το ταλέντο που θαυμάζω στην Ευτυχία Γιαννάκη, όπου καταγράφει τις λεπτομέρειες της καθημερινότητας και τις αποτυπώνει σε λέξεις.”

Statusupdate.gr

 

“…Ένα είναι το συμπέρασμα το δικό μου σε αυτό το καταπληκτικό βιβλίο. Σασπένς, φόβος, λύτρωση, αστυνομικό δαιμόνιο, σκοτεινές σκέψεις, έντονα συναισθήματα, καθημερινότητα που σοκάρει. Ιστορίες πολλές δεμένες μεταξύ τους, ζωές ανθρώπων που χάλασαν ή προσπαθούν να φτιάξουν. Κοινωνικά στερεότυπα που καταρρέουν, μοναξιά απέραντη, σύγχρονος κόσμος, ο δικός μας κόσμος, το δικό μας περιβάλλον πια, αν σκεφτεί κανείς πως όλα όσα τόσο μυθιστορηματικά και αριστουργηματικά περιγράφει η Ευτυχία συμβαίνουν στη δική μας γειτονιά, ίσως και στο διπλανό μας σπίτι.”

Ελένη Μπετεινάκη, Εφημερίδα Πατρίς

 

“…Η Ευτυχία Γιαννάκη που αρέσκεται στους ειρωνικά σκοτεινούς τίτλους αποδεικνύει ότι επαξίως επαινέθηκε για την ψυχαναλυτική δύναμη των ηρώων. Για την οξυδερκή περιγραφή της πόλης και των ανθρώπων της… Αλλά πάνω απ’ όλα μας δίνει έναν καθ’ όλα ευάλωτο και ευαίσθητο αστυνόμο Κόκκινο να αποδεικνύει διαρκώς πως η ανέκφραστη αγάπη είναι σχεδόν έγκλημα… Εξαιρετικό δείγμα αστυνομικής γραφής.”

Ελένη Γκίκα, Φιλελεύθερος

 

“…Η συγγραφέας είναι νέα, έχει όμως εκδώσει δύο προηγούμενα αστυνομικά μυθιστορήματα, που μαζί με το παρόν συνθέτουν την Τριλογία της Αθήνας. Τα βιβλία της ακολουθούν δοκιμασμένους δρόμους λαμβάνοντας στοιχεία τόσο από το κλασικό αγγλικό αστυνομικό μυθιστόρημα όσο και από τα αιματοβαφή και σκληρά σκανδιναβικά αντίστοιχα. Εν τέλει, το έγκλημα θα εξιχνιασθεί, αλλά ο Αστυνόμος Χάρης Κόκκινος θα πληρώσει πολύ βαρύ τίμημα για την προσπάθειά του.”

Χαρίκλεια Γ. Δημακοπούλου, Εφημερίδα Εστία

 

“…Εισχωρώντας με μοναδικό τρόπο στην ψυχολογία των ηρώων της, μπαίνοντας στο πετσί τους και στο μυαλό τους ακόμα, η συγγραφέας αποτυπώνει με ακρίβεια χειρουργού τις αντιδράσεις, τις συμπεριφορές, τον τρόπο που εκφράζονται και μιλούν, τις σκέψεις τους. Και χτίζει, με υπομονή, έναν κόσμο άγνωστο στους περισσότερους, ρεαλιστικό, αλλά τόσο απάνθρωπο, πέρα από κάθε λογική, που όμως για κάποιους αντιστοιχεί στην πραγματικότητα. Και, εντέλει, στο κλείσιμο του βιβλίου –και της τριλογίας–, όλα φωτίζονται, όλα αποκαλύπτονται. Η πόλη έρχεται στο φως.”

Ελένη Κίτσου, diavasame.gr