KoolNews.gr: Το Πίσω Κάθισμα είναι μια τοιχογραφία των ανθρώπων της Αθήνας

Οι εκδόσεις «Ίκαρος» παρουσιάζουν το πρώτο μυθιστόρημα της Ευτυχίας Γιαννάκη, το οποίο είναι ένα σύγχρονο αστυνομικό με φόντο την πόλη της Αθήνας. Ένα βιβλίο με ωραία γραφή και με πολλές ανατροπές. Ο Αστυνόμος Χάρης Κόκκινος και οι συνεργάτες του θα κληθούν να διαλευκάνουν μια υπόθεση που αναμένεται να απασχολήσει την κοινή γνώμη. Σύντομα θα αντιληφθούν ότι θα χρειαστεί να αναζητήσουν τα αίτια της δολοφονίας στο σκοτεινό παρελθόν του σκηνοθέτη, ξετυλίγοντας ένα κουβάρι κοινών μυστικών, συγκάλυψης και βίας στην καρδιά της σημερινής Αθήνας.

Από τον Άγγελο Γεραιουδάκη

Screen Shot 2016-10-10 at 16.52.01

 Το σημείο εκκίνησης για τη συγγραφή του πρώτου μυθιστορήματος σας ήταν κάποιο συγκεκριμένο συμβάν;

Υπάρχει πάντα μια ιδέα που ξεχωρίζει από όλες τις άλλες, μια αίσθηση που δονείται ισχυρότερα μέσα σου και για κάποιο λόγο θα αποτελέσει τον κεντρικό άξονα πάνω στον οποίο θα στηθεί στο μέλλον μια ιστορία σου. Αυτή η ιδέα για το πρώτο αστυνομικό μου μυθιστόρημα που έχει το τίτλο «Στο Πίσω Κάθισμα» ήταν η έννοια του παρελθόντος που επιστρέφει ενώ νομίζουμε ότι το έχουμε αφήσει πίσω μας, των παραλείψεών μας, των κλειστών στομάτων και της συνενοχής. Θα έλεγα ότι μικρά θραύσματα εμπειριών μου και όχι ένα συγκεκριμένο συμβάν, δόμησαν την αίσθηση και στη συνέχεια την κεντρική ιδέα της αφήγησής μου.

Πώς προέκυψε ο τίτλος του βιβλίου;

Ο τίτλος προέκυψε γράφοντας μια συγκεκριμένη σκηνή στο βιβλίο. Στο Πίσω Κάθισμα έχουμε βρεθεί όλοι ως παιδιά και κάποια λάθη ή παραλήψεις θα οδηγήσουν κάποιους από εμάς στο πίσω κάθισμα ως συλληφθέντες. Η μετάβαση από την μία κατάσταση στην άλλη και τα αίτια αυτής της μετάβασης αποτέλεσαν τον πυρήνα της συγκεκριμένης ιστορίας.

Πείτε μας λίγα λόγια για τον κεντρικό ήρωα του βιβλίου σας;

To Πίσω Κάθισμα είναι το πρώτο από μια σειρά αστυνομικών μυθιστορημάτων που έχει ως στόχο να συστήσει τον Αστυνόμο Χάρη Κόκκινο και την ομάδα του. Πρόκειται για έναν σαρανταπεντάρη αστυνόμο που κινείται στη σύγχρονη Αθήνα αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα που λίγο πολύ έχουμε όλοι, κάνοντας μια εξαιρετικά δύσκολη δουλειά στην οποία είναι αφοσιωμένος κι έχοντας να διαχειριστεί παράλληλα ένα προσωπικό πρόβλημα με τον γιο του. Ο Χάρης Κόκκινος δεν είναι καρικατούρα, δεν είναι υπερήρωας, είναι ένας κανονικό άνθρωπος με τα προβλήματα και τις αρετές του. Όταν επιχειρήσει ο αναγνώστης να μπει στα παπούτσια του διαβάζοντας το βιβλίο, διαπιστώνει ότι τα βήματά του απαιτούν αποφάσεις που θα δοκιμάσουν και τον δικό του τρόπο σκέψης ή τα όριά του.

Για ποιο λόγο έγινε ο ήρωάς σας;

Γιατί μ’ αρέσει να βλέπω μέσα από το μάτια του αυτό που μου είναι γνώριμο με έναν διαφορετικό τρόπο. Θέλω να πω ότι το Πίσω Κάθισμα είναι μια τοιχογραφία των ανθρώπων της Αθήνας. Έχει γραφτεί για την πόλη που αγαπώ και στην οποία ζω. Όμως, μέσα από τα μάτια του Χάρη Κόκκινου αποκτώ κι εγώ μια νέα αντίληψη ή μαθαίνω θα διαχειρίζομαι φόβους και προβληματισμούς υιοθετώντας μια νέα οπτική και δοκιμάζοντας τα όρια της αισθητικής και της ηθικής μου.

Στο έργο σας βλέπουμε στοιχεία του εαυτού και της προσωπικότητας σας;

Υπάρχουν κομμάτια, τάσεις, ροπές, απόψεις μου που έχουν μοιραστεί στους διάφορος ήρωες του βιβλίου μου. Ωστόσο, το κύριο μέλημά μου είναι ο αναγνώστης να δει κομμάτια του δικού του εαυτού και να δοκιμάσει τα δικά του όρια.

«Στο πίσω κάθισμα» είναι ο τίτλος του νέου σας βιβλίου και αποτελεί το πρώτο μέρος της Τριλογίας της Αθήνας. Τι να περιμένουμε στο επόμενο βιβλίο;

Στο δεύτερο μέρος της τριλογίας έχουμε μια αστυνομική αφήγηση που εκτυλίσσεται εκ νέου στην Αθήνα, εδώ και τώρα. Και αν στο πρώτο μέρος ο κύριος στόχος ήταν να συστηθεί ένας νέος αστυνόμος στο αναγνωστικό κοινό, στο δεύτερο μέρος ο στόχος είναι να τον γνωρίσει καλύτερα μέσα από μια ιστορία που θα κρατήσει όχι μόνο αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη, αλλά θα τον προβληματίσει και θα τον προκαλέσει να δοκιμάσει τον τρόπο σκέψης του.

Έχετε κάποιο αγαπημένο μέρος στην Αθήνα;

Στον λόφο του Φιλοπάππου, την διαδρομή στο πλακόστρωτο του Πικιώνη που προσφέρει μια καταπληκτική θέα στην πόλη. Αγαπώ αυτή την διαδρομή από παιδί και σε αυτήν επιστρέφω όταν θέλω να σκεφτώ ή να αναπολήσω στιγμές.

Ποια είναι η «συνταγή» που ακολουθείτε για τη συγγραφή ενός αστυνομικού βιβλίου;

Δεν υπάρχει κάποια συνταγή. Προσπαθώ πάντα να γράφω κάτι το οποίο θα έβρισκα ενδιαφέρον ως αναγνώστρια και να ξεδιπλώνω μια ιδέα.

Έχετε ξεχωρίσει κάποιον Έλληνα συγγραφέα που γράφει αστυνομικές ιστορίες;

Ξεχωρίζω βιβλία ή και κομμάτια μέσα σε βιβλία Ελλήνων συγγραφέων αστυνομικής λογοτεχνίας. Είναι κάπως σαν να επιχειρούμε να δουλέψουμε όλοι στον ίδιο καμβά, με την ίδια γλώσσα, στα ίδια μέρη, οπότε αυτή η συγγένεια τους καθιστά τόσο συμπαθείς σε μένα που δεν μου επιτρέπει αν ξεχωρίσω μόνο έναν.

Πώς αποφασίσατε να στραφείτε στη συγγραφή;

Δεν ήταν ακριβώς απόφαση, ήταν ανάγκη. Όσο δεν γράφω είμαι μάλλον δυστυχής. Το μυαλό μου φέρνει βασανιστικές βόλτες σε ιστορίες που θα έγραφα. Όταν γράφω η σκέψη μου μπαίνει σε μία σειρά, μπορώ να παίζω με τους φόβους μου, να αντιλαμβάνομαι καλύτερα την πραγματικότητα και τους ανθρώπους γύρω μου και να δοκιμάζω τα όριά μου. Η συγγραφή για μένα είναι ένα εργαλείο ισορροπίας.

Ποιες είναι οι αναγνώσεις και οι επιρροές σας;

Πριν να ξεκινήσω να γράφω υπήρξα δεινή αναγνώστρια. Διάβαζα πολύ από παιδί. Θεωρώ ότι επιρροές μου βρίσκονται σε όλα όσα διάβασα, ακόμη και σε αυτά τα βιβλία που χρειάστηκε να τα κρίνω αυστηρά ή να τα αφήσω. Οι μεγάλες αγάπες μου πάντως είναι οι Φ. Ντοστογιέβσκι, Τ. Μπέρνχαρντ και Ε. Γέλινεκ.

Τι είναι αυτό που σας χαροποιεί ή σας θλίβει μετά το πέρας κάποιου έργου σας;

Με κάνει χαρούμενη το γεγονός ότι κατάφερα να το ολοκληρώσω. Με θλίβει το γεγονός ότι πρέπει να αποχαιρετήσω τους ήρωές του που περάσαμε μαζί κάποιους μήνες.

Μια ευχή, μια συμβουλή και μια ανεκπλήρωτη επιθυμία σας;

Ευχή μου είναι τα τρία μέρη της Τριλογίας της Αθήνας να καταφέρουν να συναντηθούν σε κάποιο ράφι. Η συμβουλή μου είναι πάντα να διαβάζουμε περισσότερο, να ακούμε περισσότερη μουσική, να βλέπουμε περισσότερα θεατρικά έργα και πίνακες. Η τέχνη μπορεί να μας κάνει καλύτερους. Και μια ανεκπλήρωτη επιθυμία μου είναι να ταξιδέψω στην Ισλανδία.

Πηγή: http://www.koolnews.gr/culture/i-eytyhia-giannaki-sto-koolnewsgr-piso-kathisma-einai-mia-toihografia-ton-anthropon-tis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Πρόσφατα άρθρα

Κατηγορίες

Facebook

Instagram

Twitter

Εγγραφείτε στο Newsletter

Η Τριλογία της Αθήνας

#1 Στο Πίσω Κάθισμα – “Πόσο πιθανό είναι να δολοφονήσεις κάποιον, αντί να τον φιλήσεις;”
#2 Αλκυονίδες Μέρες – “Σε μια κοινωνία που αδυνατεί να προστατεύσει τον αδύναμο κανείς δεν είναι αθώος.”
#3 Πόλη στο Φως – “Μέχρι που μπορείς να φτάσεις όταν δεν έχεις πια τίποτα να χάσεις;”

© Ευτυχία Γιαννάκη – Eftychia Giannaki 2020