Πέντε αστυνομικά μυθιστορήματα για το weekend

Κείμενο: Στ. Σουρίλα

01/10/2016, 7:40

Πέντε αστυνομικά μυθιστορήματα για το weekend

Τζον Λε Καρέ, Ευτυχία Γιαννάκη, Ρόμπερτ Λίτελ, Γιάννης Μαρής, Κρις Νέλσκοτ. Πέντε συγγραφείς, πέντε αστυνομικά, πέντε προτάσεις για ανάγνωση το σαββατοκύριακο

Το σαββατοκύριακο είναι πάντα ο ωφέλιμος χρόνος για διάβασμα. Και τι καλύτερο από το διάβασμα ενός αστυνομικού μυθιστορήματος ή μιας συλλογής με αστυνομικά διηγήματα; Οι εγχώριοι εκδοτικοί οίκοι φροντίζουν να μας τροφοδοτούν διαρκώς με νέες εκδόσεις – εκδόσεις για όλα τα γούστα.

Ακολουθούν πέντε προτάσεις για ανάγνωση αστυνομικών μυθιστορημάτων από το μεγάλο καλάθι του ηλεκτρονικού βιβλιοπωλείου της Cosmote, το Cosmotebooks. Μεταξύ των πέντε προτάσεων περιλαμβάνονται ο… πατριάρχης Τζον Λε Καρέ, ο Γιάννης Μαρής και μια νέα Ελληνίδα συγγραφέας, η Ευτυχία Γιαννάκη.

Νυχτερινή βάρδια, Τζον Λε Καρέ, Bell, Χαρλένικ Ελλάς

Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 1994 σε έκδοση βιβλίου τσέπης, αγαπήθηκε από το αναγνωστικό κοινό για τη συναρπαστική του πλοκή και την ανεπανάληπτη σκιαγράφηση χαρακτήρων που μόνο ο σπουδαίος Τζον Λε Καρέ μπορεί να πετύχει και παρέμεινε εξαντλημένο για πολλά χρόνια.

Τώρα, οι εκδόσεις BELL παρουσιάζουν ένα «απολύτως συνταρακτικό βιβλίο» (Time) σε νέα «βιβλιοπωλειακή» έκδοση για όλους εσάς που δεν το είχατε αποκτήσει πριν από είκοσι δύο χρόνια, αλλά και για τους αναγνώστες που το έχουν διαβάσει και επιθυμούν να το έχουν στη βιβλιοθήκη τους: Η Νυχτερινή Βάρδια είναι μια «θαυμάσια αδυσώπητη ιστορία» (The Observer) από έναν μεγάλο συγγραφέα, «Έναν προικισμένο ερμηνευτή των κρίσιμων θεμάτων της εποχής μας» (Kirkus Reviews), που δεν πρέπει να χάσετε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα έκδοση περιλαμβάνει κείμενο του Τζον λε Καρέ με τίτλο «Περί βιβλίων και ταινιών» με αφορμή την πρόσφατη τηλεοπτική μεταφορά της Νυχτερινής Βάρδιας από το BBC.

Στο πίσω κάθισμα, Ευτυχία Γιαννάκη, Ίκαρος

Ένας σκηνοθέτης βρίσκεται άγρια δολοφονημένος στο υπόγειο του Θεάτρου Πλάκας. Ο Αστυνόμος Χάρης Κόκκινος και οι συνεργάτες του θα κληθούν να διαλευκάνουν μια υπόθεση που αναμένεται να απασχολήσει την κοινή γνώμη. Σύντομα θα αντιληφθούν ότι θα χρειαστεί να αναζητήσουν τα αίτια της δολοφονίας στο σκοτεινό παρελθόν του σκηνοθέτη, ξετυλίγοντας ένα κουβάρι κοινών μυστικών, συγκάλυψης και βίας στην καρδιά της σημερινής Αθήνας!

Ταυτόχρονα, ο γιος του σαρανταπεντάρη Αστυνόμου συλλαμβάνεται με κατηγορίες που θα τον αναγκάσουν να βουτήξει στο δικό του οικογενειακό παρελθόν. Η πίεση του χρόνου και τα σφραγισμένα στόματα θα αποδείξουν ότι τα πράγματα δεν είναι ποτέ απλά για όσους βρέθηκαν στο πίσω κάθισμα.

Σε μια κοινωνία όπου όλοι είναι ένοχοι, κάποιοι θα πληρώσουν το τίμημα, μεταξύ αυτών και ο Χάρης Κόκκινος. Οι ανακρίσεις θα συνθέσουν μια τοιχογραφία των κατοίκων της Αθήνας που πρωταγωνιστεί σε μια ιστορία που δεν θα υπήρχε, αν δεν υπήρχε η πόλη και τίποτα δεν θα μείνει στο σκοτάδι κάτω από τον λαμπρό ήλιο της.

Φίλμπυ, Ρόμπερτ Λίτελ, Άγρα

«Ο Φίλμπυ. Αυτός ο νεαρός Άγγλος δεν μου ενέπνευσε καμία εμπιστοσύνη όταν τον στρατολόγησα. Άχαρος, συνεσταλμένος, με έντονο τραύλισμα… Εκείνο το καλοκαίρι του 1933 έψαχνε απεγνωσμένα να δώσει νόημα στην ύπαρξή του. Έγινε ο σύζυγός μου και ο καλύτερος στη δουλειά. Άπιαστος, χωρίς συναισθηματισμούς, η προδοσία ήταν γι’αυτόν παιχνίδι. Του ήταν άραγε αρκετός ο ρόλος του διπλού πράκτορα;».

Ο Άγγλος Χάρολντ Εϊντριαν Ράσσελ Φίλμπυ, με το παρατσούκλι «Κιμ», τρυπώνει το 1963 στο ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ντολμάτοβα» που αποπλέει αθόρυβα από το λιμάνι της Βηρυτού. Κατάσκοπος στην υπηρεσία της Σοβιετικής Ένωσης, διαφεύγει από τη λιβανέζικη πρωτεύουσα έχοντας μια τσάντα με τα ρούχα του στον ώμο και καμία βεβαιότητα για το μέλλον του στη Μόσχα. Θα τον καλοδεχθούν οι Σοβιετικοί στα σώματα της κατασκοπείας τους; Το Μεγάλο Παιχνίδι που με τόση ζέση παίζει θα έχει και τρίτη πράξη ; Η μήπως η Καρδιά του Σκότους στη Μόσχα του ετοιμάζει έναν άλλο προορισμό;

Το «Φίλμπυ: Πορτραίτο του κατασκόπου σε νεαρά ηλικία» είναι μια έξοχη διήγηση για έναν από τους πιο συναρπαστικούς και αινιγματικούς μυστικούς πράκτορες, που κράτησε μέχρι το τέλος της ζωής του τους φίλους του, τους έρωτές του αλλά και τις υπερδυνάμεις της εποχής σε πλήρη αμηχανία απέναντί του.

Στις σελίδες του παρελαύνει η παρέα των διάσημων κατασκόπων που ξεπήδησαν από τους αριστερούς κύκλους του Πανεπιστημίου του Κέημπριτζ στις αρχές του 1930 -Γκάυ Μπέρτζες, Ντον Μακλήν, Άντονυ Μπλαντ-, η δραστήρια Βιεννέζα κομμουνίστρια Λίτζι Φρήντμαν, που έγινε σύζυγος του Φίλμπυ, καθώς και μια σειρά ιστορικών προσωπικοτήτων. Τόποι του μυθιστορήματος είναι η Μόσχα, η Βιέννη της δεκαετίας του 1930, η Ισπανία του εμφυλίου, το Λονδίνο, το Γιβραλτάρ, το Καλαί και η Γαλλία του Ψευδο-πόλεμου το 1940, η Βηρυτός.

Δωμάτια γεμάτα καπνό, Κρις Νέλσκοτ, Κέδρος

Αύγουστος 1968. Ο μαύρος ιδιωτικός ντετέκτιβ Σμόκι Ντάλτον και ο δεκάχρονος προστατευόμενός του Τζίμι εγκαταλείπουν βιαστικά το Μέμφις, όταν ο Τζίμι γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Ύστερα από ένα ανήσυχο καλοκαίρι καταλήγουν στην Πόλη των Ανέμων με την ελπίδα ότι θα βρουν εκεί καταφύγιο.

Όμως, καθώς η πόλη ετοιμάζεται για το Εθνικό Συνέδριο των Δημοκρατικών, ο Σμόκι αρχίζει να φοβάται ότι το μυστικό τους έχει αποκαλυφθεί. Στη γειτονιά εμφανίζονται άγνωστα πρόσωπα, και αισθάνεται ότι συνεχώς τον παρακολουθούν. Σε μια πόλη που θυμίζει ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί από τις φυλετικές εντάσεις, ο Σμόκι αδυνατεί να υποψιαστεί την αληθινή φύση της βίας που τους απειλεί.

Στα «Δωμάτια γεμάτα καπνό» η Νέλσκοτ μας περιγράφει τις ημέρες που οδηγούν στο Εθνικό Συνέδριο των Δημοκρατικών στο Σικάγο και μας αποκαλύπτει μια χώρα που βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο, ενώ ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ είναι έτοιμος να παίξει βασικό ρόλο στα γεγονότα που θα έχουν καθοριστικό αντίκτυπο στον ίδιο και στη χώρα του.

Το τέλος του δρόμου, Γιάννης Μαρής, Άγρα

Το «Τέλος του δρόμου», δημοσιευμένο το 1957 σε 52 συνέχειες στην εφημερίδα «Ακρόπολις», με πέντε εικόνες του Μ. Γάλλια, κυκλοφορεί τώρα για πρώτη φορά σε βιβλίο. Είναι η απεγνωσμένη ιστορία έρωτα ενός μοναχικού ώριμου γοητευτικού άνδρα και μιας εκπάγλου καλλονής νεαρής γυναίκας, με πράσινα μάτια και πεταχτά μήλα, που είναι το αντικείμενο του πόθου πολλών ανδρών -καλλιτεχνών, κοσμικών και πλουσίων- και έχει ξοδέψει το σώμα της και την ψυχή της με κάθε είδους εραστές.

Η ιστορία διαδραματίζεται στην Εκάλη, σε πλούσια αθηναϊκά σπίτια, σε γκαλερί τέχνης, στα στέκια των «μοντέρνων ποιητών» και καλλιτεχνών του κέντρου της πόλης, στου Λουμίδη, στου Zonar’s, στο Μπραζίλ, στα κοσμικά Αστέρια της Γλυφάδας, αλλά και στις καλοκαιρινές διακοπές της κοσμικής και κοσμοπολίτικης Μυκόνου. Ο Μαρής, συχνά καυστικός και διακριτικά επικριτικός, στήνει σε αυτό το μυθιστόρημά του ένα θαυμάσιο σκηνικό και μας παρουσιάζει το πορτραίτο της αστικής Αθήνας του 1957.

Πηγή: http://www.protothema.gr/city-stories/article/615520/pede-astunomika-muthistorimata-gia-to-weekend/

 

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Πρόσφατα άρθρα

Κατηγορίες

Facebook

Instagram

Twitter

Εγγραφείτε στο Newsletter

Η Τριλογία της Αθήνας

#1 Στο Πίσω Κάθισμα – “Πόσο πιθανό είναι να δολοφονήσεις κάποιον, αντί να τον φιλήσεις;”
#2 Αλκυονίδες Μέρες – “Σε μια κοινωνία που αδυνατεί να προστατεύσει τον αδύναμο κανείς δεν είναι αθώος.”
#3 Πόλη στο Φως – “Μέχρι που μπορείς να φτάσεις όταν δεν έχεις πια τίποτα να χάσεις;”

© Ευτυχία Γιαννάκη – Eftychia Giannaki 2020