Το νέο βιβλίο της Ευτυχίας Γιαννάκη διαβάζεται με πάθος. Γράφει ο Αλέξανδρος Στεργιόπουλος

Γράφει ο Αλέξανδρος Στεργιόπουλος για το Περιοδικό

Η Ευτυχία Γιαννάκη και το νέο της αστυνομικό μυθιστόρημα, «Η νόσος του μικρού θεού» (Εκδόσεις Ικαρος). Ξαφνικά, το αράγιστο είδωλο του Τόμας Έλιοτ, «Τα τέσσερα Κουαρτέτα» και η φράση «στην αρχή μου είναι το τέλος μου». Ο χρόνος χωρίζει αλλά και ενώνει, ο λόγος ταξιδεύει και σε βρίσκει όπου και να σαι, ακόμη κι αν δεν το καταλαβαίνεις. Κι αν η φράση του Ελιοτ ξεκλειδώνει το μέγα μυστήριο της ύπαρξης, το βιβλίο της Γιαννάκη επιβεβαιώνει την αδιατάρακτη πορεία της. Από το σκοτάδι στο σκοτάδι λοιπόν. Οι εκλάμψεις, οι βροντές, το φως είναι θνησιγενή θαύματα που μας κάνουν να πιστεύουμε στην ύπαρξη (μας). Φανταστείτε τον άνθρωπο μετά από μια ισχυρή καταιγίδα. Ολα έχουν αλλάξει, μυρίζουν διαφορετικά, η αίσθηση της μεταμόρφωσης κυριαρχεί. Στην ουσία δεν άλλαξε κάτι. Ενα ακόμη επεισόδιο στη διαδρομή που ξεκινά και καταλήγει στο ίδιο σημείο! Πάνω σε αυτή την ερμηνεία του κόσμου, του σύμπαντος, γράφτηκε και το καινούργιο βιβλίο της Ευτυχίας Γιαννάκη. Ο,τι κι αν συμβεί εμείς θα προχωράμε, θα ανακαλύπτουμε, θα αποκαλύπτουμε, θα ζούμε, θα πεθαίνουμε και η αρχή θα είναι το τέλος, στην αρχή θα βρίσκεται το τέλος και το σκοτάδι θα καταπίνει τα πάντα και θα γεννά τα πάντα.

Μετά την «Τριλογία της Αθήνας» η συγγραφέας ξεκινά την «Τριλογία του βυθού». Ο αστυνόμος Χάρης Κόκκινος επιστρέφει και πολύ σωστά η Γιαννάκη μετατοπίζει το πεδίο δράσης. Από την πρωτεύουσα στην Πάρο. Κυκλάδες. Κλειστή κοινωνία και θάλασσα. Η απεραντοσύνη και το μυστήριο του βυθού διατρέχουν το σώμα της ιστορίας. Η Γιαννάκη διατηρεί το μυστήριο και το απρόβλεπτο γύρω από τον βασικό της ήρωα, τον Χάρη Κόκκινο. Δεν διαβάζουμε «άλλη μία ιστορία με τον Χάρη Κόκκινο», αλλά «μία νέα ιστορία με τον Χάρη Κόκκινο». Στο είδος που εξετάζουμε, το αστυνομικό μυθιστόρημα, η αποφυγή της επανάληψης είναι πολύ δύσκολη. Ο αναγνώστης θα μάθει πράγματα που δεν ξέρει για τον Κόκκινο, κι ας έχουν προηγηθεί τρία βιβλία. Και δεν είναι μόνο ο Κόκκινος. Ολοι πρωταγωνιστές έχουν κάτι νέο μας δώσουν. Αυτό είναι αποτέλεσμα της αφοσίωσης και της αγάπης που έχει η Γιαννάκη για τους ήρωες της.

Η Γιαννάκη συνδυάζει άψογα την περιπέτεια και το μυστήριο με την αποτύπωση της πραγματικότητας και της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η δολοφονία γυναίκας και η δράση κυκλώματος αρχαιοκαπηλίας βάση της ιστορίας. Η Γιαννάκη, πάντα ανήσυχη, θα ψάξει το «γιατί» της δολοφονίας και ως ντετέκτιβ και ως άνθρωπος που προσπαθεί να ερμηνεύσει παθογένειες της κοινωνίας και της οικογένειας. Η έκνομη συμπεριφορά πηγάζει από τις αδυναμίες της κοινωνίας και της οικογένειας. Γι’ αυτό και πρέπει να επιστρέφουμε εκεί που όλα ξεκινάνε, στην αρχή, στο τέλος.

«Η νόσος του μικρού θεού» διαθέτει εξαιρετική πλοκή, δουλεμένους χαρακτήρες, χιούμορ και γλώσσα που ακουμπά στο σήμερα χωρίς να υποχωρεί μπροστά του. Δεν υπάρχει ευκολία και η πρόζα βρίσκει αμέσως τον αναγνώστη, δίνει ώθηση στην ιστορία. Πέρα από το ελιοτικό πνεύμα, εντοπίζεται και δονκιχωτικό! Οι ήρωες κυνηγούν ανεμόμυλους κι ενώ είναι μπροστά τους διαρκώς απομακρύνονται. Το νέο βιβλίο της Ευτυχίας Γιαννάκη διαβάζεται με πάθος προσφέροντας αληθινή ψυχαγωγία.

Πηγή: https://www.toperiodiko.gr/η-νόσος-του-μικρού-θεού-της-ευτυχίας/#.Xvr0wS1h2gQ

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Πρόσφατα άρθρα

Κατηγορίες

Facebook

Instagram

Twitter

Εγγραφείτε στο Newsletter

Η Τριλογία της Αθήνας

#1 Στο Πίσω Κάθισμα – “Πόσο πιθανό είναι να δολοφονήσεις κάποιον, αντί να τον φιλήσεις;”
#2 Αλκυονίδες Μέρες – “Σε μια κοινωνία που αδυνατεί να προστατεύσει τον αδύναμο κανείς δεν είναι αθώος.”
#3 Πόλη στο Φως – “Μέχρι που μπορείς να φτάσεις όταν δεν έχεις πια τίποτα να χάσεις;”

© Ευτυχία Γιαννάκη – Eftychia Giannaki 2020