“Οι ναυαγοί του Αυγούστου” στις επιλογές του Μάρκου Κρητικού για το Περιοδικό “Ο Αναγνώστης”

του Μάρκου Κρητικού


Ευτυχία Γιαννάκη – Οι ναυαγοί του Αυγούστου

Ίκαρος (2022)

σελ. 480

Η Ευτυχία Γιαννάκη, σταθερή αξία στον χώρο της ελληνικής αστυνομικής λογοτεχνίας και συνεπής τα τελευταία χρόνια στο καλοκαιρινό ραντεβού της με τους αναγνώστες, παρουσιάζει το νέο της μυθιστόρημα, Οι ναυαγοί του Αυγούστου, που ολοκληρώνει την Τριλογία του βυθού. Ο Παναγιώτης Πετράκος, μεγαλοκαθηγητής του ποινικού δικαίου και σύμβουλος υψηλά ιστάμενων προσώπων του πολιτικού και οικονομικού χώρου, βρίσκεται στραγγαλισμένος στο κρεβάτι του, στη μονοκατοικία του στο Ψυχικό, φορώντας μια γυναικεία περούκα και γύρω πεταμένα γυναικεία ρούχα. Το σκηνικό στον τόπο του εγκλήματος παραπέμπει στην ανεξιχνίαστη δολοφονία του συγγραφέα Κώστα Ταχτσή πριν τριάντα τρία χρόνια. Ο Χάρης Κόκκινος καλείται εσπευσμένα να διακόψει τις διακοπές του στην Πάρο και μαζί με τους γνώριμους συνεργάτες του θα αναλάβουν την εξιχνίαση του εγκλήματος που θα τους φέρει αντιμέτωπους με μια σκοτεινή και πολυδαίδαλη υπόθεση. Με φόντο τις μεγάλες φωτιές του περσινού καλοκαιριού σε Αττική και Εύβοια –εμφανής ο συμβολισμός– και έμφαση στην κοινωνική οπτική των γεγονότων και στην ιδιωτική ζωή των πρωταγωνιστών, η συγγραφέας, κινούμενη με άνεση στον αφηγηματικό χρόνο, παραθέτει σκηνές και άρθρα του Τύπου από άλλες εποχές και, στη συνέχεια, συνθέτει επιδέξια τα κομμάτια του παζλ μιας ζοφερής αστυνομικής ιστορίας, ενταγμένης σ’ έναν κόσμο του οποίου τα όρια μυθοπλασίας και πραγματικότητας δεν είναι διακριτά.

Πηγή: https://www.oanagnostis.gr/astynomika-gia-to-kalokairi-b-meros-toy-markoy-kritikoy/

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Πρόσφατα άρθρα

Κατηγορίες

Εγγραφείτε στο Newsletter

Η Τριλογία της Αθήνας

#1 Στο Πίσω Κάθισμα – “Πόσο πιθανό είναι να δολοφονήσεις κάποιον, αντί να τον φιλήσεις;” 

#2 Αλκυονίδες Μέρες – “Σε μια κοινωνία που αδυνατεί να προστατεύσει τον αδύναμο κανείς δεν είναι αθώος.”

#3 Πόλη στο φως – “Μέχρι που μπορείς να φτάσεις όταν δεν έχεις πια τίποτα να χάσεις;”

© Ευτυχία Γιαννάκη – Eftychia Giannaki 2022